Manuálna konfigurácia zariadenia (pre zariadenia s OS Android)

Tento návod je určený tým, ktorí na predaj používajú zariadenia s operačným systémom Android (Viac o systémových požiadavkách sa dozviete tu Systémové požiadavky iKelp POS Mobile). Aplikáciu je možné si stiahnuť z Obchod Play. Tento návod opisuje stiahnutie, základné nastavenia a obsahuje odkazy na konfiguráciu zariadení. Aplikácia iKelp POS Mobile slúži primárne na komunikáciu a konfiguráciu pripojených zariadení.

Nižšie je popísaná úvodná konfigurácia aplikácia a pridanie jednotlivých zariadení. V závislosti od pridávaného zariadenia sa môže v niektorých detailoch nastavenie mierne odlišovať. Preto sa nižšie v článku nachádzajú odkazy na konfiguráciu konkrétnych zariadení. Ak sa v tomto zozname nenachádza konkrétny návod pre pridávané zariadenie, použite postup konfigurácie aplikácie.

Konfigurácia aplikácie 

Tieto nastavenia vykonáte po prihlásení cez možnosť Nastavenie v aplikácii:

  1. V aplikácii iKelp POS Mobile kliknite na tlačidlo Nastavenie.
  2. V časti Rozšírenia kliknite na POS Manažér
  3. Kliknite vpravo hore na Nastavenia.
  4. Kliknite na ikonu Tlačidlo nastavenia zaraidení a vyberte zariadenie zo zoznamu.
  5. Nastavte komunikáciu so zariadením.
    1. Nastavte IP adresu zariadenia v sieti.
    2. Pri USB zariadeniach kliknutím na Spôsob zapojenia, vyberte USB.
      •  Kliknite na ikonu Tlačidlo nastavenia zaraidení a vyberte zariadenie zo zoznamu pripojených zariadení.
  6. Kliknite na tlačidlo Hotovo.
  7. Kliknite na tlačidlo Uložiť.

Postupujte podľa nasledovných obrázkov:


Gratulujeme, práve ste v aplikácii iKelp POS Mobile nakonfigurovali požadované zariadenie. 

V týchto návodoch je popísaný postup pripojenia konkrétnych zariadení:

Čo je iKelp POS Mobile a na čo aplikácia slúži

  • Aplikácia slúžiaca na predaj na zariadeniach s OS Android.
  • Tlačový server bežiaci ako služba na pozadí - zabezpečuje spojenie medzi aplikáciou a zariadeniami (fiskálnymi a účtenkovými tlačiarňami) na prevádzke.
    • Spustenie aplikácie notifikuje ikona na paneli spustených aplikácií. 
    • Notifikácia v zozname spustených aplikácií Tlač dokladov: Spustené (informácia sa zobrazuje v jazyku systému Android, SK, CZ, EN),

Spustenie aplikácie signalizuje aj ikona na stavovom paneli zariadenia

Zobrazenie informácie o spustenej aplikácii

 

  • Zaznamenáva komunikáciu medzi aplikáciou a zariadeniami.
  • Zaznamenáva komunikáciu medzi aplikáciou na predaj a samotným tlačovým manažérom.
  • Zaznamenáva stav internetového pripojenia. 
    • (Ak sa obsluha dostane so zariadením mimo miesta pokrytého wifi signálom, aplikácia informáciu zaloguje pre jednoduchšiu identifikáciu problémov s výpadkami komunikácie. Zároveň je to informácia pre zákazníka, o potrebe zosilnenia pokrytia wifi signálom.) 
  • Aplikácia loguje nabitie batérie ak je jej výdrž pod 5%. 
    • (Tento stav môže mať taktiež za následok nestabilitu aplikácie, kedy niektoré zariadenia pri nízkom stave batérie spúšťajú úsporný režim, čo môže mať za následok napr. odpájanie wifi a pod.)
  • Umožňuje okamžité odoslanie logov emailom na podporu iKelp.
    • (Pomocou nich je možná rýchlejšia a presnejšia identifikácia prípadných problémov.) 

Zásady pre plynulý predaj

  • Aplikácia musí byť na zariadení spustená - v prípade, že aplikácia (tlačový manažér), nie je zobrazená v paneli spustených aplikácií, aplikácia je vypnutá alebo komunikácia s POS Mobile je zastavená a je potrebné jej opätovné spustenie. O tejto skutočnosti informuje pri tlači aj aplikácia pre predaj informáciou o probléme spojenia s aplikáciou alebo niektorým zo zariadení.
Zobrazenie informácie o spustenej aplikácii
  • Všetky tlačiarne musia byť zapnuté.
  • Tlačiarne nesmú zobrazovať chybový stav - červeným svetlom v prípade, že je napr. otvorený kryt tlačiarne, alebo v tlačiarni chýba papier.
Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard